Sunday, May 3, 2009

Diari ibu muda..... Part 1

July 7, 2008; Aku merasai kelainan pada diriku... hormon-hormon jahat mula bertapak di dahi dan dimukaku.... berminyak dan mulai tumbuh jerawat dengan suburnya...Wajahku kusam meskipun ditepek dengan bedak Miyami setebal mungkin.. takkan alah produk baru kot! Lantas ku tinggalkan produk baru itu!

July 24, 2008; "Dah lama aku tak period, Lang, Faz?", tulah lengkap aku solat rasanya.. biasa ada gab 8 hari!', ujar ku pada teman sepejabat mengutarakan keraguanku.
"Ha , gielah wat pregnancy test tuh, amek jer kat lab research"... jawab alang sambil senyum girang!!!
Tengahari itu aku bergegas ke Researh Lab, meminta pregnancy kit daripada kak Suahana.
"Ha nak buat apa tu Ros ?, nanti bagi tahule!!!', balas kak Su membuatku rasa malu...
...Ya Allah... line control and test... positive! Aku blur-blur sikit....... x sabar rasanya nak bagi tahu B...

July 26, 2008: Aku membuat pemerikasaan 1st pregnancy diagnose di Klinik Kita Wangsa Maju. Tiada test berulang dilakukan. Dr menyanyakan last 1st day period dan melakukan scan. Alhamdulillah aku telah hamil 6 minggu mengikut ramalan Dr berdasarkan tarikh yang kuberikan itu. Dr memberikan pil Folic acid dan Obimin serta 1 bulan tarikh appoinment berikutnya.

No comments:

Post a Comment